Het einde van 2016 & the birth of the Moon walkers

Tweeduizendzestien is bijna op z'n eind, en ik geloof als ik zo de blog bekijk heb ik het afgelopen jaar maar bar weinig gedeeld op de blog. Excuses daarvoor. Uiteraard was werk de grootste oorzaak van mijn verzaken (iets waar ik overigens zeer dankbaar voor ben), maar er was meer.

Eind vorige jaar, tijdens een diner vertelde één van de gasten dat hij met zijn jongens wanneer zij een bepaalde leeftijd hadden bereikt, naar een kasteel in Limburg zou gaan om daar samen zwaarden te smeden als symbool van (of ritueel voor) de overgang van jongen naar man. Ik vond dat een mooi gebaar en het zette mij aan het denken. Welk ritueel zou ik kunnen doen voor mijn dochter als overgang van meisje naar vrouw? Wat is belangrijk voor haar? Wat kan & wil ik haar meegeven?

Iedereen die mij een beetje kent, zal herkennen dat het er vaak op lijkt dat ik meer mannelijke hormomen heb dan vrouwelijke qua gedrag. Is natuurlijk niet zo, maar de zachte vrouwelijke kant is bij mij zullen we maar zeggen 'onderontwikkeld'. Maar ja, ik ben wel gezegend met een dochter waarbij die zachte kant WEL is ontwikkeld. Dus ga je op zoek naar een groot raakvlak, en dat is de natuur & magie. En wat staat daar nu dichterbij dan een heks? Die doen ook allemaal rituelen. Dus ik op zoek naar een heks, da's nog niet zo makkelijk, nou ja, niet wanneer je aan mijn voorwaarden moet voldoen. En ik kwam uit bij een dame in Appelschaa. Down to Earth Humor No Nonsense , en nog veel meer voorwaarden, maar het allerbelangrijkste: dat de kennis was overgedragen van familielid op familielid en dus al generaties meeging.

En zo belande ik in een wereld die aan de ene kant nieuwe aspecten voor mij had maar aan de andere kant bleek dat ik al zoveel dingen deed in het dagelijks leven die men dus onder het kopje 'Hekserij' schaart. Het is een heel breed vakgebied, van rituelen tot chakra's, van maanviering tot kruiden, van natuursteen tot orakels en veeeel meer. En natuurlijk spreekt het ene aspect je meer aan dan het andere. Naast mijn 'Greenpeace' wijze van kijken naar de natuur ging ik ook een heel ander aspect van de natuur zien.
Wat nog leuker was, ik had gezelschap, mijn moeder en een dierbare vriendin van mij besloten ook mee te doen. En zo begon de 'MAAN' een rol in ons leven te spelen. We gebruikten de maan als een soort kompas, een moment van bezinning, even stilstaan bij, de balans opmaken, richting geven. Want iedere maan heeft weer een ander thema. Maar niet alleen in ons leven, wij spreken namelijk ook af en toe wel eens iemand, dus zo ontstond er een groep 'Moon walkers'. Maar ja, die kan natuurlijk niet eindeloos groeien, we moeten ook nog met z'n allen fysiek in een ruimte kunnen plaatsnemen. 


Dus om de mensen die wel heel graag hier meer van willen weten maar die we niet in de fysieke groep kunnen opnemen, zal ik vanaf januari iedere maand iets vertellen over het thema van de komende volle maan op de blog onder het thema Moon Walkers. Wil je dit in je mailbox ontvangen, vul dan je email adres in bij Subscription (dat is volledig anoniem, ik kan niet zien wie zich abonneert). Let wel, je ontvangt dan ook de andere berichten die ik plaats op deze blog. 

Rest mij jullie allemaal te bedanken voor het afgelopen jaar, het was voor mij een zeer belangrijk, spannend, druk, leuk & bewogen jaar. En ik ga er vanuit dat tweeduizendzeventien niet minder bewogen zal zijn. Voor iets van houvast hier het overzicht van de manen voor 2017.






































Oh voor diegene die zich afvragen of ik nu een Heks ben? Ik ben Joyce en daar valt een hele hoop onder waaronder wat ik zo snel kan bedenken: mens, dochter, kleindochter, zus, schoonzus, vrouw, moeder, stiefmoeder, plaatsvervangend moeder, vriendin, collega, buurvrouw, baasje van huisdieren, handanalyste, tarotiste, lerares, leerling en leven als een heks die zich aan de volgende wetten houdt:
1) Doe wat je wilt, maar schaad een ander niet;

2) Alles wat je doet komt in drievoud bij je terug.