De geboorte van The Magical Planner



Op 9 november 2016 werd ik net als zovelen wakker met nieuws uit Amerika dat ik nauwelijks kon geloven. Er ging van alles door mijn hoofd, duizenden vragen maar het veranderde niks aan het resultaat.

Wat nu? Het bizarre was dat ik toen bedacht, ik ga een Magical Planner maken met daarin allemaal informatie over de Maan en Maanvieringen, Jaarfeesten, DIY's met natuur, Edelstenen & Mineralen en Rituelen en die ga ik dan zelf tekenen en schrijven. Kortom allemaal onderwerpen die met de natuur te maken hebben. Want misschien, heel misschien helpt het wanneer de mens wat houvast heeft en ziet dat alles een begin en een einde heeft op deze aardkloot, dat er seizoenen zijn om actief naar buiten te gaan en een seizoen om meer naar binnen te keren, het is één grote cyclus. Tja, dat was het enige dat ik bedenken kon.

Dus op 3 januari ging ik aan de slag en tekende en tekende, iets wat ik jaaaaarren niet gedaan had, ik tekende wekenlang.  En vervolgens moest de hele handel gedigitaliseerd worden en daarna nog schrijven en schrijven en ja hoor drie maanden later is hij klaar. En ik zeg eerlijk, als ik toen had geweten hoeveel werk het zou worden, weet ik niet of ik het ook gedaan had. Maar ik ben zelf zeer content met het resultaat.

In ieder geval hier alvast een voorproefje: