Een nieuw levensjaar

We (ik & ik) gaan vanaf vandaag een nieuw levensjaar in en wat is er een hoop gebeurd in dat 47ste jaar. De start van dat levensjaar heb ik uitbundig gevierd want het thema van dat jaar was 'de Dood' en tja als je dan ook nog geboren bent op Allerzielen dan is dat natuurlijk dubbelop een feestje waard.

Nu denken sommigen van jullie wellicht, IEK! hoezo 'de Dood' vieren? De Tarotkaart XIII 'de Dood' geeft niets meer en niets minder aan dan dat een oude fase voorbij is en nooit meer terugkomt, klaar, over, uit. Het is letterlijk een transformatie. En uit de dood ontstaat weer iets nieuws, en dat nieuws moest ik dus gaan neerzetten. Want achter Tarotkaart XIII (13) ligt Tarotkaart IV (4). 1 + 3 = 4. En da's de Tarotkaart de Keizer, die vraagt om structuur.


Het was geen jaar om lui te zijn, er werd actie verwacht. Nu ben ik gezegend met een hoop 'kransen' als huidpatronen, dus actie is mijn 'middle name'. Echter, dit jaar ging het niet alleen om actie maar om actie vanuit transformatie. En ja, dan kom je uiteraard aspecten in jezelf tegen die vragen om een andere benadering dan gewend.

Dus was het pittig? Hell Yeah. Was het leuk? Zeker! maar ik moet ook eerlijk toegeven, ben nu wel echt even klaar met een jaar lang actief transformeren. Ik verwelkom dan ook met open armen de volgende fase, XIV 'Matiging' en V 'de Hogepriester'.